Speaking Terms Coaching, Mediation & Training
Pieter Zwaan
Oprichter Speaking Terms
Familie- en arbeidsmediator | Intervisor | Mental coach | Trainer
Na mijn studie psychologie heb ik de opleiding tot mediator gevolgd. Inmiddels ben ik geaccrediteerd familie mediator en arbeidsmediator. Daarnaast werk ik als intervisor, mental coach en trainer.
Mijn missie is helder: ik help mensen om hun eigen oplossingen te vinden én deze daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Altijd op een manier die voor beide partijen werkt, nu én in de toekomst.
Collega’s beschrijven mij als enthousiast, analytisch en empathisch. Ik kan mij goed inleven in de ander, blijf altijd respectvol en denk in mogelijkheden. Met mijn positieve instelling, praktische aanpak en oplossingsgericht werken zorg ik dat gesprekken resultaat opleveren.
Ik geloof dat ieder conflict kan worden omgebogen naar begrip en samenwerking. En ik vind het belangrijk om daarin écht iets te betekenen voor mensen.
Visie
- Samen
Ik luister met aandacht en breng samen met u de situatie helder in kaart. Vanuit dat overzicht zoeken we samen naar een oplossing die werkt voor alle betrokkenen.
2. Slagvaardig
Ik denk in kansen en mogelijkheden, leg de lat hoog en ga uitdagingen niet uit de weg. Mijn werkwijze is vooruitstrevend, creatief en altijd gericht op vooruitgang.
3. Zorgvuldig
Ik werk doelgericht en maak gebruik van bewezen effectieve methoden.
Door regelmatige nascholing, intervisie en toetsing blijf ik up-to-date en werk ik volgens de hoogste kwaliteitsstandaarden. Dat biedt u de zekerheid van een professionele coach en geaccrediteerde mediator die zorgvuldig, betrouwbaar en volgens de regels werkt.
Eric Rumkorf
Partner Speaking Terms
Na ruim 30 jaar werkzaam te zijn geweest als leidinggevende in diverse posities van manager tot en met CFO en CEO binnen MKB en multinationals in diverse werelddelen is het tijd om mij uit te gaan spreken over mijn ervaring middels coaching.
Als mens is de kernvraag altijd durf jij je verantwoordelijkheid te nemen en welk effect heeft dit op het rendement in je omgeving? Door verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen resultaat sta je ook direct aan de oorzaak-kant. Dus ook al heb je een resultaat wat je niet helemaal voor ogen had dan ben jij er natuurlijk nog steeds verantwoordelijk voor.
Soms denken we helemaal niet meer na over een resultaat. Zeker bij ingesleten gedragspatronen. We doen dan gewoon en realiseren ons niet meer dat het juist door dat ingesleten gedragspatroon komt. Het fijne van die verantwoordelijkheid is dat je het ook kun veranderen. Dus elk resultaat wat je haalt is dan ook een creatie van jezelf. Is het niet wat je wilde, bedenk dan iets anders om wel het resultaat te krijgen wat je wenst via andere communicatie.
Het resultaat in bijvoorbeeld leidinggeven kenmerkt zich dan ook met het respecteren van hoe de ander denkt en zich gedraagt. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn om toch een goed en waardevol gesprek met elkaar te hebben. Belangrijk is wel dat effectieve communicatie in eerste instantie af te stemmen is op de belevingskaart van de ander. Respecteren in dit kader betekent geenszins dat je het eens hoeft te zijn met de ander of goedkeuring hoeft te geven aan de denkwijze van de ander. Het betekent dat de ander een ander wereldmodel heeft. En dat is waar je het in eerste instantie mee moet doen. Het change model helpt ons dan inzicht te geven in waar we staan en waar we naar toe op weg zijn.
De weg naar de gewenste leidinggevende situatie? Daar kunnen wij je als individu of als groep mee helpen, om je hulpbronnen te ontdekken en leren te gebruiken. Doel is dat jij in staat bent om het beste uit je mensen te halen, om de individuele kwaliteiten van je teamleden optimaal tot hun recht te laten komen, doelen helder en haalbaar te formuleren en teamleden resultaatgericht te sturen. Je vervult een sterke, coachende en vertegenwoordigende rol binnen je team waarbij verantwoordelijkheid de kern van het resultaat zal zijn.
Mirella Stolze
Holistisch kindertherapeut voor hoogsensitieve kinderen
Met meer dan 20 jaar ervaring als lerares in het (speciaal) basisonderwijs is Mirella Stolze een deskundige op het gebied van omgaan en het ontwikkelen van kinderen.
Naast haar PABO diploma is zij gediplomeerd Holistisch Kindertherapeut, met specialisatie in de behandeling van hoogsensitieve (HSP) kinderen.
In haar eigen praktijk voor kindertherapie in Baarn combineert Mirella deze professionele ervaring met haar eigen talenten en kwaliteiten als hoogsensitief persoon. Ze ziet en begrijpt hoogsensitieve kinderen en is daardoor in staat om samen met het kind en de ouders positieve doorbraken te creëren in de belevingswereld van het kind.
Mirella (1974) is getrouwd en moeder van drie kinderen, van 10, 15 en 17 jaar.
Visie
“Ik beloof in zuiverheid de kinderen van nu te ondersteunen en ik houd mij te allen tijde aan mijn beroepsgeheim”.
Kernwaarden
1 Authentiek en respectvol
Kinderen voelen het direct als je niet ‘echt’ bent. Als je oprecht en met respect, zonder oordeel, naar de kinderen kijkt ontstaat verbinding van waaruit ontwikkeling kan plaatsvinden.
2 Krachtig en liefdevol
Als juf en therapeut kijk ik met zachte ogen naar kinderen. Tegelijkertijd zal ik krachtig doorpakken als dit nodig is om doorbraken in denkpatronen of gewoontes te realiseren.
3 Zorgvuldig en transparant
Ik werk doelgericht en transparant met bewezen effectieve methoden. Ook werk ik continu aan de verbetering en vernieuwing van mijn expertise door nascholingen te volgen. Door scholing, intervisie en toetsing blijf ik constant werken aan mijn kwaliteit. Dat geeft u de zekerheid van een professionele therapeut begeleiding van onze Holistische Kindertherapeut.